Tickets van Deutsche Bahn
Tickets van Eurostar
Tickets van Thalys
Tickets van NS
Tickets van SNCF
Trein Rotterdam - Londen
Trein Rotterdam - Parijs
Trein Amsterdam - Londen
Trein Bad Bentheim - Berlijn
Trein Amsterdam - Berlijn
Trein Breda - Antwerpen
Trein Brussel - Londen
Trein Amsterdam - Parijs
Trein Londen - Amsterdam
Trein Roosendaal - Antwerpen
Tickets van Ouibus
Tickets van Alsa
Tickets van Eurolines
Tickets van FlixBus
Tickets van PolskiBus
Bus Amsterdam - Berlijn
Bus Amsterdam - Parijs
Bus Amsterdam - Brussel
Bus Rotterdam - Parijs
Bus Rotterdam - Londen
Bus Brussel - Amsterdam
Bus Amsterdam - Londen
Bus Eindhoven - Antwerpen
Bus Amsterdam - Antwerpen
Bus Londen - Amsterdam
Tickets van KLM
Tickets van Transavia
Tickets van easyJet
Tickets van Lufthansa
Tickets van Ryanair
Vlucht Amsterdam - Málaga
Vlucht Amsterdam - Barcelona
Vlucht Amsterdam - Tangier
Vlucht Amsterdam - Istanbul
Vlucht Eindhoven - Londen
Vlucht Istanbul - Amsterdam
Vlucht Rotterdam - Londen
Vlucht Amsterdam - Londen
Vlucht Amsterdam - Madrid
Vlucht Amsterdam - Parijs
De NS is de grootste gebruiker van het Nederlandse spoorwegennetwerk. De belangrijkste verbindingen die ze aanbieden zijn tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Schiphol en tussen Amsterdam Centraal en Utrecht. Verder voorzien ze ook verschillende internationale verbindingen via de NS International, de opvolger van de NS Hispeed.
De NS heeft twee soorten treinen: Sprinters, die op ieder station stoppen, en de Intercity, die verbindingen tussen grotere steden aanbieden. Binnen deze twee treinen bestaan er nog verschillende modellen, en de voorzieningen aan boord zijn afhankelijk van het gekozen traject en het treinmodel dat deze verbinding voorziet. De nieuwe Intercity’s zijn bijvoorbeeld uitgerust met comfortabele stoelen, schermen die de treintijden weergeven en draadloos internet. In de eerste klas is er ook een leeslampje en stopcontact aanwezig. Het bovenste gedeelde is ingericht om rustig te reizen, waar zich ook de stiltezones bevinden. In alle treinen is er bovendien kunst te vinden, aangezien dit het reizen met de trein aangenamer maakt.
Een andere service die door de NS wordt aangeboden, maar die zich niet aan boord bevindt, is de NS Spoordeelwinkel. Hierop worden uitstapjes aan voordelige tarieven aangeboden, waaronder treintickets in combinatie met een toegangsticket voor de Efteling, de zoo of een hotel of museum.
Ook de NS klantenservice is een van de services die de NS buiten het vervoer op de sporen aanbieden. Reizigers kunnen hierbij terecht voor vragen in verband met verloren bagage, vervoersbewijzen of treinstoringen bij de NS.
Naast het vervoer op de spoorwegen wil de NS ook vervoer van deur tot deur aanbieden. Zo verhuren ze ook OV-fietsen, die op verschillende NS stations beschikbaar zijn. Ook de NS zonetaxi helpt reizigers gemakkelijk van en naar stations te reizen. Hiervoor is een vast tarief per zone vastgelegd. Met Greenwheels kan men tenslotte gemakkelijk een deelauto reserveren die klaarstaat wanneer men wil.
Een laatste aparte service zijn de NS-wandelingen. Dit zijn wandeling die je van station tot station brengen, waarbij je geniet van de prachtige landschapen langs dijken, akkers en rivieren, of de gezelligheid van steden en dorpen. De wandelingen zijn gemarkeerd langs de weg zodat men de tocht op eigen tempo kan maken.
De NS, of voluit de N.V. Nederlandse Spoorwegen, is een spoorwegmaatschappij in Nederland. Het is een voormalig overheidsbedrijf met een nv-status nu, maar alle aandelen zijn nog steeds in handen van de staat. De maatschappij vindt haar oorsprong in 1937 door een fusie van verschillende spoorwegmaatschappijen die ervoor in Nederland actief waren. De maatschappij werd toen opgericht als semioverheidsbedrijf en het is gedurende de geschiedenis nooit een volledig staatsbedrijf geweest. Daardoor hebben ze veel vrijheid gehad op het gebied van bedrijfsvoering.
In 1995 werd besloten de NS te verzelfstandigen, daardoor verloren ze ook de eigendom en het beheer van de spoorweginfrastructuur, dat nu in handen is van ProRail. Vandaag zijn ze de grootste gebruiker van het Nederlandse spoorwegennet en bestaat hun grootste activiteit uit personenvervoer, wat wordt ondergebracht in het bedrijfsonderdeel NS reizigers. Er worden gemiddeld 1,1 miljoen passagiers per dag met zo een 4500 treinritten vervoerd.